Ποια είναι η τάση;
Ο κλάδος του τουρισμού επηρεάζεται όλο και περισσότερο από τους influencers και τα μέσα ψυχαγωγίας, με τις ταινίες, τις σειρές και τα social media να διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των καταναλωτών. Πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το YouTube αναδεικνύουν δημοφιλείς, αλλά και ανεξερεύνητους προορισμούς, δημιουργώντας νέες ταξιδιωτικές τάσεις μέσα από βίντεο, φωτογραφίες και προσωπικές εμπειρίες. Ταυτόχρονα, επιτυχημένες σειρές έχουν οδηγήσει σε αύξηση του ενδιαφέροντος για τις τοποθεσίες στις οποίες γυρίστηκαν, ενώ δημοφιλείς ταινίες ενισχύουν τον κινηματογραφικό τουρισμό, προσελκύοντας ταξιδιώτες σε μέρη όπου γυρίστηκαν εμβληματικές σκηνές. Σε αυτό το πλαίσιο, οι influencers , προωθώντας εμπειρίες, ξενοδοχεία και δραστηριότητες που γίνονται viral επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις επιλογές των ταξιδιωτών.
Γιατί θα έχει σημασία αυτή η τάση στο μέλλον;
Η επιρροή των social media και των influencers στον τουρισμό θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον, καθώς οι νέες γενιές ταξιδιωτών, όπως οι Gen Z και οι Millennials, βασίζονται στις ψηφιακές πλατφόρμες για έμπνευση και πληροφορίες. Παράλληλα, η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και οι εικονικές περιηγήσεις θα επιτρέψουν στους ταξιδιώτες να βιώνουν έναν προορισμό πριν τον επισκεφθούν, επηρεάζοντας ακόμα περισσότερο την επιλογή προορισμού. Η άνοδος των streaming υπηρεσιών θα συνεχίσει να προβάλλει τοποθεσίες μέσα από κινηματογραφικές παραγωγές, καθιστώντας τις πιο επιθυμητές για τουρισμό. Σε αυτό το περιβάλλον, οι τουριστικοί προορισμοί και οι επιχειρήσεις φιλοξενίας θα χρειαστεί να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, αξιοποιώντας την ψηφιακή επιρροή για να προσελκύσουν ταξιδιώτες.
Ποιες ευκαιρίες αναδύονται από αυτή την τάση;
Η άνοδος του influencer-driven tourism δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για τουριστικούς φορείς, ξενοδοχεία και τοπικές επιχειρήσεις. Η συνεργασία με influencers και δημιουργούς περιεχομένου επιτρέπει την προβολή προορισμών σε παγκόσμιο επίπεδο, προσελκύοντας νέους επισκέπτες και διαφοροποιώντας την τουριστική εμπειρία. Παράλληλα, οι τοπικές αρχές μπορούν να αξιοποιήσουν τις επιτυχίες του κινηματογραφικού και τηλεοπτικού τουρισμού, δημιουργώντας στοχευμένες καμπάνιες που θα ενισχύσουν την επισκεψιμότητα. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης μπορούν να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους, προσαρμόζοντάς τες στις προσδοκίες των ταξιδιωτών που επηρεάζονται από social media trends.
Το set-jetting οδηγεί τον τουρισμό
Συζήτηση σε μουσεία με αντίγραφα (ΑΙ) βετεράνων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου
(Φωτογραφία από Danila Giancipoli: https://www.pexels.com/el-gr/photo/2029596/)


