Η αλυσίδα αξίας της ένδυσης έχει αρχίσει να υφίσταται μια ψηφιοποίηση από άκρη σε άκρη, από την προώθηση και τη διαφήμιση έως την παραγωγή. Η προώθηση μέσω Instagram δε γίνεται πλέον μόνο με αληθινά μοντέλα. Υπάρχουν πρακτορεία μοντέλων που διαχειρίζονται ψηφιακά μοντέλα-influencers που διαφημίζουν με συνθετικές φωτογραφίες στο Instagram και στα περιοδικά μόδας είδη ένδυσης με τεράστια εμπορική επιτυχία. Τα e-shops ρούχων είναι αρκετά διαδεδομένα. Η δοκιμή ρούχων για ηλεκτρονική αγορά δεν είναι καν απαραίτητη, καθώς η 3D σάρωση σώματος του καταναλωτή με τη χρήση smartphone μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή ενός εικονικού μοντέλου (avatar) που μπορεί να δοκιμάσει εικονικά τα ρούχα, βοηθώντας στην επιλογή του κατάλληλου μεγέθους ρούχου ανά σωματότυπο και διασφαλίζοντας μια σωστή αγορά. Παράλληλα, οι εικονικές δοκιμές ρούχων προωθούνται και εντός των καταστημάτων λιανικής μέσω της χρήσης έξυπνων καθρεφτών και ψηφιακών σαρωτών σώματος. Η αυτοματοποίηση της παραγωγής και επιδιόρθωσης ρούχων και παπουτσιών με τεχνολογίες ρομποτικής και ΑΙ για την αγορά προσωποποιημένων ρούχων με τη χρήση, για παράδειγμα, 3D και 4D εκτύπωσης είναι μια ακόμη καινοτομία που συγκλίνει προς την ψηφιοποίηση. Η αναταραχή που προκλήθηκε στον χώρο της μόδας από την πανδημία ευνόησε τα τελευταία δύο χρόνια την περαιτέρω ψηφιοποίηση της βιομηχανίας, καθώς έγιναν αρχικές επιχειρηματικές κινήσεις προς τη συμμετοχή των καταναλωτών στον σχεδιασμό των προϊόντων μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες, αλλά και προς τους εικονικούς κόσμους που είναι ήδη αρκετά διαδεδομένοι. Σημαντικό δεδομένο αποτελεί η υιοθέτηση πρακτικών προσβασιμότητας και συμπερίληψης στα προϊόντα των εταιριών. Για παράδειγμα, η Adaptista φιλοξενεί από πέρυσι έναν κατάλογο επιλεγμένων ειδών από 12 εταιρείες, ενώ και η ίδια πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να διευκολύνει τους καταναλωτές με ειδικές ανάγκες. Η ανάπτυξη του metaverse αλλά και η δημιουργία «ακαδημιών βιντεοπαιχνιδιών» από οίκους μόδας έχουν ήδη αρχίσει να προσφέρουν διόδους αμεσότερης εμπλοκής των καταναλωτών στην αλυσίδα αξίας της ένδυσης – από τον σχεδιασμό και την αποκεντρωμένη πιστοποίηση μοναδικότητας και γνησιότητας εικονικών ειδών, έως τις αγορές πραγματικών ειδών από εικονικά καταστήματα.
Δείτε σχετικά Σήματα:
- Προσβασιμότητα και Συμπερίληψη Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες στην Ένδυση
- Ρομποτική Επιδιόρθωση Παλιών Παπουτσιών εντός Καταστήματος
- Τα Brands Ρούχων Ανοίγουν Discord Servers για Είσοδο στο Metaverse
- Η Gucci Ιδρύει Ακαδημία Βιντεοπαιχνιδιών
- Αγορά ρούχων χρησιμοποιώντας τον «έξυπνο καθρέφτη»
- Συμμαχία Οίκων Μόδας για Ιχνηλασία Προϊόντων από τις Πρώτες Ύλες ως την Πώληση
- Διεθνείς Κολοσσοί στο Εμπόριο Ρούχων Υιοθετούν Ψηφιακά Εργαλεία Εξατομίκευσης
- Εικονικά αντίγραφα καταστημάτων
- Avatars και «Ψηφιακή Ένδυση»
- Η «αποκέντρωση» της ψηφιακής μόδας
- Έξυπνοι Καθρέφτες στην Αγορά Ρούχων
- Χρήση Big Data στο χώρο της ένδυσης
- Βαφή Υφασμάτων μέσω Εκτυπωτή
- Εξατομικευμένη μόδα, in-shop labs
- Παραγωγή Ρούχων από Ρομπότ
- 3D και 4D εκτύπωση στην υπηρεσία της υψηλής ραπτικής
Φωτογραφία από Gerd Altmann από το Pixabay


